דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוות דעת עבור אובדן כושר עבודה 

מאת    [ 11/01/2011 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 3577 פעמים ]

התחום של דיני עבודה עוסק במערך החובות והזכויות המגיעות לעובד ולמעביד. תחום זה מורכב ועובר לא אחת שינויים רבים, פסיקות וחקיקות שמשתנות במהלך הזמן. אחת הקטגוריות אשר מעסיקה רבים קשורה לתחום של אובדן כושר עבודה.

באופן כללי ניתן לחלק את נושא אובדן כושר העבודה לאובדן מלא ולאובדן חלקי. חברות הביטוח מגדירות אובדן מלא כאשר 75% ומעלה מיכולותיו של המבוטח נפגעו ונשללו ממנו עקב תאונה או מחלה. תנאי נוסף הוא שכתוצאה מהפגיעה, העובד אינו יכול להמשיך ולבצע את העבודה אותה עשה קודם לכן.

בשל העובדה כי תחום דיני עבודה כל כך דינמי, ישנם משרדי עורכי דין אשר מתמחים בתחום. יש להם ניסיון רב בכל הקשור לנושא והם בקיאים בשינויים המתקיימים בו ללא הרף. בכל הנוגע לתביעות בתחום של דיני עבודה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה במשפטי עובדה על מנת לדאוג לייצוג הולם של זכויות העובד.

דיני עבודה - מי נחשב לעובד?

חשוב לדעת, כי לא כל מי שמועסק נחשב לעובד! בשוק העבודה ישנם קבלני משנה ועובדים על בסיס פרילאנס, אשר מבחינת דיני עבודה והחוק אינם נחשבים לעובדים. על כן, הם לא נהנים מכלל הזכויות וההגנות שמערכת המשפט מעניקה למי שנחשב לעובד.

השאלה "מיהו עובד" היא רחבה ביותר. לכן, הפסיקה בארץ מחייבת מבחנים שונים על מנת לענות על השאלה הזו. ניתן דוגמא לשניים ממבחנים אלו: ראשית, יש לבדוק מהו חוזה העבודה בין שני הצדדים והאם באמת קיימים לפיו יחסי עובד- מעביד ביניהם.

שנית, דיני עבודה מחייבים לבדוק האם המעביד מבצע פיקוח על פעולותיו של העובד או שמא העובד מתפקד כבוס של עצמו הן מבחינת קצב העבודה, הן מבחינת לוחות הזמנים, מבחינת שעות העבודה וכדומה.

אובדן כושר עבודה ופוליסות הביטוח

כיום ישנן עשרות פוליסות המעניקות ביטוח למי שאיבד את יכולת העבודה שלו כתוצאה מתאונה או מחלה. המטרה היא כמובן שעובד כזה יוכל להמשיך ולהתקיים בכבוד על ידי קבלת תשלום חודשי, שיחליף את משכורתו.

דיני עבודה מחייבים את המבוטח למלא את פרטי הצהרת הבריאות שלו בשקיפות מלאה בשעת חתימת הפוליסה. במידה והמבוטח יתבע בעתיד את חברת הביטוח ויתברר כי הוא הסתיר מידע כלשהו לגבי מצבו הגופני או הנפשי, תישלל ממנו הזכות לבוא בדרישות לכיבוד תנאי הפוליסה.

לפעמים, במידה ולחברת הביטוח יש חשד כי המבוטח לא באמת נפגע אלא רק מציג עצמו ככזה לצורך קבלת פיצויים, תשלח חברת הביטוח חוקר פרטי. אותו חוקר פשוט יעקוב אחר המבוטח ויתעד את סדר יומו ופעולותיו.

חוות דעת רפואית

בכדי להוכיח כי המבוטח אכן איבד את כושר עבודתו, דיני עבודה מחייבים אותו לעבור ועדה רפואית על ידי צוות מומחים, שסופו של דבר יעניקו חוות דעת רפואית לגבי מצבו הפיזי של המבוטח ולגבי אחוזי הנכות שגרמו לו כתוצאה מהתאונה או המחלה שעבר. במידה והמבוטח נפגע בכמה אזורים, יהיה עליו לקבל חוות דעת רפואיות ממספר מומחים.

במידה ואובדן כושר העבודה נגרם במהלך השירות הצבאי יש לקיים את כל התהליך מול משרד הביטחון. במקרה שכזה, יש לאסוף ולשמור את כל המסמכים הרפואיים, לעבור ועדה רפואית ולהתייעץ עם עורך דין אשר מומחה בתחום דיני עבודה ותביעות משרד הביטחון. במהלך התהליך, קצין תגמולים הוא שמחליט האם הנזק אכן נגרם במהלך השירות הצבאי וקובע מהו הפיצוי המתאים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב